środa, 24 października 2012

MEDALIK ŚW.BENEDYKTA, RATUJ SIĘ !

ZNACZENIE SYMBOLI UMIESZCZONYCH NA MEDALIKU

Medal Św.Benedykta jest modlitwą utrwaloną raz na zawsze.Przekonują o tym litery ułożone w przemyślany sposób. Podyktował je Św. Benedyktowi sam Pan Jezus.  Z powodu wielu znaków i cudów wiązano zawsze z jego używaniem przekonanie, że za przyczyną Św.Benedykta chronić będzie od złego ducha, oraz oddali lub da siłę i moc do znoszenia chorób i innych bolesnych doświadczeń.
Na odwrotnej stronie widzimy Św. Benedykta z Krzyżem w ręku, błogosławiącego. Napis brzmi: Crux Sancti Patris Benedicti. To znaczy: Krzyż Świętego Ojca Benedykta.
Na obrzeżu medalika czytamy: Eius in obitu nostro praesentia muniamur.To znaczy: Niech Jego obecność broni nas w godzinę śmierci.
Na przedniej stronie na górze, ponad Krzyżem, czytamy łacińskie słówo Pax czyli Pokój! Z Objawienia wiemy, że Jezus jest "naszym Pokojem"( Ef 2, 14 ).
Litery na Krzyżu C S S M L znaczą po łacinie Crux Sancta Sit Mihi lux. To zaczy: Krzyż Święty niech mi będzie światłem.
Litery N D S M D czytamy jako łacińskie słowa: Non Draco sit Mihi Dux-po polsku: Niech mi szatan nie przewodzi!.
Na obrzeżu  medalika mamy litery SMOLIVB- po łacinie to brzmi: Sunt Mala quae libas, ipse venena bibas-po polsku: Złe rzeczy czynisz, sam pij swoją truciznę.
Litery- po łacinie VRSNSMV czytamy: Vade Retro, satana, non suade mihi vana- po polsku: Idź precz, szatanie, nie nakłaniaj mnie do złego.

SKUTECZNOŚĆ MEDALIKA ŚW.BENEDYKTA

Niweczy zabobony, broni przed złym duchem, chroni przed piorunami, nawałnicami i przed pokusami.
Moc Krzyża Świętego jest prawdą, a zarazem dogmatem naszej religii. Ponieważ do znaku tego rzadko się uciekamy, a posiadając w dodatku słabą wiarę- żadnej pomocy nie doznajemy. Idźmy więc za przykładem pierwszych chrześcijan, uzbrajając się znakiem Krzyża.
Medalik należy nosić na szyi, przy sobie.Formułek zawartych na medalu nauczyć się na pamięć i w razie pokus lub niebezpieczeństwa wypowiadać:" Krzyż Św. niechaj mi przyświeca, szatan zaś złych myśli niech nigdy nie wznieca".
Czyniąc kciukiem znak Krzyża na klatce piersiowej, mówimy:
1.Idź precz, szatanie ( zrobić znak Krzyża )
2.Święty Benedykcie, broń mnie ( zrobić znak Krzyża na klatce piersiowej )

ŚWIĘTY BENEDYKT Z NURSJI ( 480-ok.547 )
POLECENIE SIĘ OPIECE ŚW.BENEDYKTA

Najłaskawszy Ojcze Benedykcie, Nauczycielu i Przewodniku mnichów, nadziejo i pomocy wszystkich, którzy całym sercem zwracają się do Ciebie, polecam się pokornie Twojej opiece.
Przez zasługi Twojego świętego życia strzeż mnie od wszystkiego, co zagraża mojej duszy i uproś mi łaskę szczerej pokuty,abym ze skruchą opłakiwał moje grzechy, którymi tak często zasmucałem mojego Pana, Jezusa Chrystusa, godnego wszelkiej miłości. Daj abym mógł godnie czcić i chwalić Ciebie, sługę Boga, wzbogaconego łaskami i darami Ducha Świętego. Proszę, wstawiaj się za mną u Boga, aby mi darował moje winy,zachował mnie w dobrym i nie dopuścił, bym się od Niego oddalił, a po śmierci raczył mnie przyjąć do grona swoich wybranych w niebie, abym wraz z Tobą i wszystkimi świętymi mógł się Nim radować przez wszystkie wieki wieków. Amen.