niedziela, 13 kwietnia 2014

ŚWIĘTO MIŁOSIERDZIA

Pragnę,aby święto Miłosierdzia,było ucieczką i schronieniem dla wszystkich dusz,a szczególnie dla biednych grzeszników.W dniu tym otwarte są wnętrzności miłosierdzia Mego,wylewam całe morze łask na dusze,które się zbliżą do źródła miłosierdzia Mojego.Która dusza przystąpi do spowiedzi i Komunii świętej, dostąpi zupełnego odpuszczenia win i kar.W dniu tym otwarte są wszystkie upusty Boże,przez które płyną łaski:niech się nie lęka zbliżyć do Mnie żadna dusza,choćby grzechy jej były jako szkarłat.Miłosierdzie Moje jest tak wielkie,że przez całą wieczność nie zgłębi go żaden umysł,ani ludzki,ani anielski.Wszystko,co istnieje,wyszło z wnętrzności miłosierdzia Mego.Każda dusza w stosunku do Mnie rozważać będzie przez wieczność całą miłość i miłosierdzie Moje.Święto Miłosierdzia wyszło z wnętrzności Moich,pragnę,aby uroczyście obchodzone było w pierwszą niedzielę po Wielkanocy.Nie zazna ludzkość spokoju,dokąd nie zwróci się do źródła miłosierdzia Mojego(Dz.699).

Dusze giną mimo Mojej gorzkiej męki.Daję im ostatnią deskę ratunku,to jest święto Miłosierdzia Mojego.Jeżeli nie uwielbią miłosierdzia Mojego,zginą na wieki(Dz.965).

W klasztorze płockim w 1931 roku Pan Jezus powiedział Siostrze Faustynie,że pragnie,aby był szczególny dzień w roku poświęcony czci Bożego Miłosierdzia.Dniem tym ma być pierwsza niedziela po Wielkanocy,czyli Święto Miłosierdzia.Przygotowaniem do święta ma być nowenna rozpoczynająca się w Wielki Piątek,w czasie której przez dziewięć dni odmawia się Koronkę do Miłosierdzia Bożego.Pan Jezus obiecał,że w tej nowennie udzieli nam wielu łask(por.Dz.796).
Najważniejszym momentem świętowania jest Eucharystia.Pełne uczestniczenie w niej umożliwia otrzymanie największej łaski obiecanej przez Jezusa w związku ze Świętem Miłosierdzia:

Kto w dniu tym przystąpi do Źródła Życia,ten dostąpi zupełnego odpuszczenia win i kar(Dz.300).   
Ufaj ze Świętą siostrą Faustyną drogami Bożego Miłosierdzia
Wydawnictwo"Misericordia"