środa, 7 maja 2014

WSZYSTKO ZALEŻNE JEST OD CZASU,OSTATECZNIE OD BOGA


Wszystko ma swój czas i jest wyznaczona godzina na wszystkie sprawy pod niebem:

Jest czas rodzenia i czas umierania,
czas sadzenia i czas wyrywania tego,co zasadzono,
czas zabijania i czas leczenia,
czas burzenia i czas budowania,
czas płaczu i czas śmiechu,
czas zawodzenia i czas pląsów, 
czas rzucania kamieni i czas ich zbierania,
czas pieszczot cielesnych i czas wstrzymywania się od nich,
czas szukania i czas tracenia,
czas zachowania i czas wyrzucania,
czas rozdzierania i czas zszywania,
czas milczenia i czas mówienia,
czas miłowania i czas nienawiści, 
czas wojny i czas pokoju.

Cóż przyjdzie pracującemu z trudu,jaki sobie zadaje?
Przyjrzałem się pracy,jaką Bóg obarczył ludzi,by się nią trudzili
Uczynił wszystko piękne w swoim czasie,dał im nawet wyobrażenie o dziejach świata,tak jednak,że nie pojmie człowiek dzieł,jakich Bóg dokonuje od początku świata aż do końca.Poznałem,że dla niego nic lepszego,jak cieszyć się i o to dbać,by szczęścia zaznać w swym życiu.Bo też,że człowiek je i pije,i cieszy się szczęściem przy całym swym trudzie-to wszystko dar Boży.Poznałem,że wszystko,co czyni Bóg,na wieki będzie trwało:do tego nic  dodać nie można ani od tego coś odjąć.A Bóg tak działa,by się Go[ludzie] bali.To,co jest,już było,a to,co ma być kiedyś,już jest;Bóg przywraca to,co przeminęło.I dalej widziałem pod słońcem:w miejscu sądu-niegodziwość,w miejscu sprawiedliwości-nieprawość.Powiedziałem sobie:Zarówno sprawiedliwego jak i bezbożnego będzie sądził Bóg;na każdą bowiem sprawę i na każdy czyn jest czas wyznaczony.


Księga Koheleta ( 3,1-17 )


Ponadto, mój synu, przyjmij przestrogę:Pisaniu wielu ksiąg nie ma końca,a wiele nauki utrudza ciało.Koniec mowy.Wszystkiego tego wysłuchawszy:Boga się bój i przykazań Jego przestrzegaj,bo cały w tym człowiek!Bóg bowiem każdą sprawę wezwie na sąd,wszystko,choć ukryte:czy dobre było,czy złe.


Księga Koheleta ( 12,12-14 )