sobota, 13 lipca 2013

MODLITWA O PRZEBACZENIE

Panie Jezu Chryste,proszę dziś o łaskę przebaczenia każdemu,kogo spotkałem w życiu.Wiem,że dasz mi siłę,by wybaczyć.
Porzucam każdą urazę względem Ciebie z powodu trudów życia,śmierci i choroby w rodzinie.Oddaję się dziś Tobie w wierze i ufności;Ty kochasz mnie bardziej niż ja sam siebie i chcesz mojego szczęścia bardziej niż ja tego pragnę.Proszę,wejdź głębiej do mego serca i usuń wszystko,co mogłoby hamować dopływ Twojej miłości.Proszę,daj mi łaskę oddania się w Twoje ramiona i pozwól mi być kochanym przez Ciebie.
Panie,ponieważ Ty mi wybaczyłeś,mogę wybaczyć SOBIE grzechy,przewinienia i zaniedbania.Wybaczam sobie wszystko,co jest we mnie złe,i wszystko,co myślę,że jest złe.Przebaczam sobie najmniejsze poddanie okultyzmowi,horoskopom,seansom spirytystycznym,przepowiedniom przyszłości czy talizmanom;każde odwoływanie się do władzy innej niż Twoja;wzywanie Twojego imienia nadaremno;nieoddawanie Ci czci;ranienie rodziców;upijanie się i zażywanie narkotyków;grzechy przeciwko czystości;cudzołóstwo;aborcję;kradzież lub kłamstwo.Dziś szczerze to sobie wybaczam.Porzucam wszelką nienawiść skierowaną ku sobie.Pozbywam się wszelkich złych uczuć względem siebie i godzę się dziś sam ze sobą.
Staję dziś przed Tobą i rozciągam przebaczenie na PRZODKÓW za złe uczynki i brak miłości.Staję przed Tobą,Panie,w imieniu każdego krewnego i przepraszam za każdy grzeszny występek.Pozwól zagoić się ranom przeszłości w moim akcie wybaczenia.Dziękuję Ci,Panie.
Wybaczam MATCE,Panie.Wybaczam jej te momenty,kiedy mnie zraniła,żywiła do mnie urazę lub niesprawiedliwie mnie ukarała.Wybaczam jej,że wolała moich braci lub siostry niż mnie;wybaczam jej,że mówiła ,iż jestem głupi ,brzydki,tępy,najgorszy z dzieci lub kosztowałem rodzinę dużo pieniędzy.Wybaczam jej,że mnie odrzuciła,porzuciła lub próbowała usunąć w ciąży.Wybaczam jej,że mówiła mi,że nigdy mnie nie chciała,że byłem wypadkiem lub błędem.Wybaczam jej każde zaniedbanie,brak przytulania i pocałunków.Wszystkie momenty,kiedy nie dostałem od niej głębokiego,satysfakcjonującego matczynego uczucia;wybaczam jej dziś.Modlę się dziś za nią i proszę Boga o łaskę dla niej.
Wybaczam OJCU. Wybaczam mu każdy brak wsparcia,nieobecność,picie alkohplu,srogie kary,wykorzystywanie seksualne,porzucenie czy małżeńską niewierność.Wybaczam mu nieokazywanie mi miłości;brak przytulania i pocałunków,czułości i bliskości.Wszystkie momenty,kiedy nie dostałem od niego głębokiego,satysfakcjonującego ojcowskiego uczucia;wybaczam mu dziś.Modlę się dziś za niego i proszę Boga o łaskę dla niego.
Wybaczam SIOSTROM I BRACIOM każdy przejaw braku miłości i nienawiści.Wybaczam tym,którzy mnie odrzucili,rozpowiadali o mnie kłamstwa,żywili do mnie urazę,fizycznie mnie skrzywdzili lub konkurowali ze mną o miłość rodziców.
Wybaczam wszystkim KREWNYM każdą krzywdę wyrządzoną rodzinie.Wybaczam wszystkim POWINOWATYM wyrządzone krzywdy i przejawy braku miłości.Modlę się za nich i proszę Boga o łaskę dla nich.
Wybaczam WSPÓŁMAŁŻONKOWI brak miłości,czułości,rozwagi,wsparcia lub braku komunikacji;wybaczam współmałżonkowi przewinienia,zaniedbania i słabości.Proszę dziś Boga o łaskę dla niego.
Wybaczam dziś DZIECIOM.Wybaczam im brak szacunku,posłuszeństwa, miłości,uwagi,zrozumienia.Wybaczam im ich złe nawyki,oddalenie od Kościoła,każdy uczynek,który mnie zmartwił.Modlę się dziś za nich i proszę Boga o łaskę dla nich.
Wybaczam PRZYJACIOŁOM.Wybaczam im,że mnie zawiedli,plotkowali o mnie,pożyczali ode mnie pieniądze i nie oddawali ich,zachęcali do złych uczynków.Modlę się dziś za nich i proszę Boga o łaskę dla nich.
Wybaczam SĄSIADOM.Każdy przejaw złego postępowania,brak rozwagi,uprzedzenia,niszczenie sąsiedztwa,wybaczam im dziś wszystko.Modlę się za nich i proszę Boga o łaskę dla nich.
Wybaczam KSIĘŻOM,SIOSTROM ZAKONNYM,BISKUPOM I PAPIEŻOWI brak wsparcia,przyjacielskiej postawy,małostkowość,złe kazania,wszelkie krzywdy,jakie mogli wyrządzić.Modlę się za nich i proszę Boga o łaskę dla nich.
Wybaczam PRACODAWCY.Wybaczam mu,że nie płaci mi wystarczającej ilości pieniędzy,że nie docenia mojej pracy,że jest nieuprzejmy i nierozsądny,że bywa wściekły i nieprzyjazny,że nie daje mi awansu,że nie prawi komplementów za pracę.Modlę się dziś za niego i proszę Boga o łaskę dla niego.
Wybaczam wszystkim SPECJALISTOM.Wybaczam PRAWNIKOM każdą krzywdę,jaką mogli wyrządzić.Wybaczam NAUCZYCIELOM za poniżanie mnie i niesprawiedliwe kary,brak ciepła i zachęty do rozwijania talentów.Wybaczam LEKARZOM,PIELĘGNIARKOM i innym PRACOWNIKOM SŁUŻBY ZDROWIA niesprawiedliwe traktowanie.Modlę się za nich i proszę Boga o łaskę dla nich.
Wybaczam FUNKCJONARIUSZOM PUBLICZNYM.Wybaczam tym,którzy ustanowili prawa przeciwne wartościom chrześcijańskim.Wybaczam wszelkie krzywdy POLICJANTOM.Modlę się dziś za nich i proszę Boga o łaskę dla nich.
Ojcze Niebieski,wybaczam każdemu członkowi społeczeństwa,który w jakikolwiek sposób mnie zranił.Wybaczam tym,którzy mnie odrzucili lub skrzywdzili czynem przestępczym,agresją seksualną lub nieprzyzwoitym zachowaniem.Wybaczam obcym i bezimiennym sprawcom zła w społeczeństwie.Wybaczam tym,którzy mnie oszukali lub zniesławili moje imię.Wybaczam tym,do których nie mogę udać się bezpośrednio i okazać im swego gniewu:złodziejowi,który uciekł,gwałcicielowi,mordercy,nieznanym nosicielom chorób,napastnikom z czasu wojny.Modlę się za nich i proszę Boga o łaskę dla nich.Ojcze Niebieski,teraz z własnej woli wybaczam OSOBIE,KTÓRA ZRANIŁA MNIE NAJBARDZIEJ ZE WSZYSTKICH.Osobie,której wybaczyć najtrudniej,teraz decyduję się,by jej wybaczyć.Godzę się również z członkiem rodziny,przyjacielem i duchownym,który zranił mnie najbardziej ze wszystkich.Modlę się dziś za nich i proszę Boga o łaskę dla nich.Dziękuję Ci,Ojcze Niebieski,za uwolnienie nas.W imię Jezusa.Amen.

Jeśli czujesz się teraz lepiej,to właśnie doświadczyłeś uzdrowienia przez wybaczenie.Powinieneś czuć się lżej i spokojniej.Wybaczenie jest aktem woli,a nie emocji.Gdy podejmujesz decyzję,by wybaczyć,Bóg wzmocni ten wybór i z czasem sprawi,by zakorzenił się również w twoim sercu.Zalecam odmawiać tę modlitwę codziennie jako nowennę.Poproś Ducha Świętego,by otworzył twoje serce na głębsze pokłady przebaczenia.Pomóc może też czytanie książek o przebaczeniu i chęć do niego.

RESPONDENCI ANKIETY DZIELĄ SIĘ ŚWIADECTWEM NA TEMAT PRZEBACZENIA
  • Przestałam przyjmować Komunię dwa lata po tym,jak współpracownik tak mi uprzykrzał życie,że musiałam zrezygnować z pracy.Nie mogłam sobie tego wybaczyć i nie czułam się warta przyjmowania Pana.Podczas seminarium na temat uzdrowienia obrazu samego siebie w 1987 roku odkryłam,jak bardzo Pan mnie kocha.Byłam w stanie wybaczyć tej osobie i samej sobie.Wtedy też stałam sie wreszcie zdolna do przyjmowania Jezusa w Eucharystii(A.E.).
  • W 1987 roku o.Robert DeGrandis odprawiał Mszę świętą.Kiedy ją rozpoczął,poczułam kłujący ból od szyi po ramię,w którym dwa lata temu miałam zapalenie kaletki maziowej.Ból z przerwami trwał całą Mszę.Kiedy wracałam po Mszy świętej do domu,ból nasilał się i przeniósł do kręgosłupa.W domu położyłam się na podłodze.Miałam artretyzm przez trzydzieści dwa lata,najwidoczniej związany z tym,że nie mogłam wybaczyć pierwszemu mężowi.Myślałam,że mu wybaczyłam,ale zamiast tego po prostu wymazałam go z pamięci.Proces uzdrawiania trwał pięć godzin(Marguerite Biler).
  • Najbardziej znacząca dla mnie Msza,w jakiej kiedykolwiek uczestniczyłam,to ta,której przewodniczył zaprzyjaźniony ksiądz.Byłam pełna gniewu i nienawiści względem członków rodziny.Nie byłam nawet w stanie przekazać znaku pokoju.Kiedy wyrecytowałam Modlitwę o przebaczenie,zostałam wyciągnięta z ciemności.Byłam napełniona miłością i wybaczeniem.Cała uraza i gniew odeszły.Poczułam ogromną ulgę i byłam w stanie wybaczyć wszystkim,którzy najbardziej mnie zranili(Mattie Hyatt).

OBRZĘD WYZNANIA GRZECHÓW

Kiedy podchodzimy do konfesjonału po przebaczeniu bliźniemu,wypełniamy wymagania zapisane w Piśmie świętym:przebaczenie bliźniemu,wyznanie sobie grzechów,szukanie u Boga przebaczenia za przewinienia przeciw Jego miłości.Konfesjonał stoi w publicznym miejscu i obecność księdza,przez którego Bóg daje nam rozgrzeszenie,reprezentuje nie tylko Chrystusa,lecz wszystkich ludzi Boga.
Pewna kobieta,psychiatra,opowiadała mi o pacjentach,którzy potrzebują wyrzucić z siebie zmartwienia,frustracje i grzechy.Powiedziała,że taka ulga kosztuje jej pacjentów dużo pieniędzy.Kiedy jej zasugerowano,że katolicka spowiedź służyła temu właśnie celowi przez całe wieki,była zafascynowana.Inny psycholog powiedział,że mógłby ulżyć 90% swoich pacjentów,gdyby tylko potrafili wybaczać!Gdy odpowiednio korzystamy ze spowiedzi,dostępujemy duchowego,fizycznego i emocjonalnego błogosławieństwa.

Fragment książki "Uzdrowienie przez Eucharystię"
O.Robert DeGrandis i Linda Schubert